dinsdag 15 januari 2013

Heerlijke havermout, choco, kokoskoekjes

Ik volg de blog van beginspiration. Iemand die bewust met eten bezig is en ook verschillende dingen probeert en maakt. Regelmatig ook hele lekkere recepten. Sommige zijn me iets te ingewikkeld, sommige bevatten zaken die ik echt niet lust, maar dit is echt simpel en erg lekker. Dus alle eer voor de schrijver van http://www.beginspiration.nl/ .

Wat heb je nodig:
30 gr boter of kokosolie (ik heb nu vloeibare boter van de euroshopper gebruikt)
90 gr havermout
20 gr bloem (ik heb speltbloem gebruikt)
1/2 tl. bakpoeder
20 gr kokos
4 eetlepels honing
50 ml warm water
25 gr pure chocolade stukjes (ik heb gewoon hagelslag gebruikt)
20 gr rozijnen

Hoe maak je het:
Verwarm de oven voor op 180 graden. Mijn oven ging wat hard op deze temperatuur, dus ik zet hem volgende keer wat lager.
Meng alle ingrediënten behalve het water en de chocolade.
Voeg het warme water toe en maak een soepel deeg.
Voeg de chocolade toe.
Ik heb het deeg met 2 lepels op hoopjes op de bakplaat gelegd. Ongeveer 12 hoopjes.
Nu nog 20 minuten in de oven (in de mijne dus wat korter, maar ik denk dat je dat altijd even moet proberen met je eigen oven).

Erg lekker en zo op :-)

Geen opmerkingen:

Een reactie posten