vrijdag 4 december 2015

Iets uit de oude doos....

Als de wekker gaat ligt er weer een heerlijke vrije dag voor me. Het regent dan nog wel, maar langzamerhand wordt het droog en van prachtige wolken wordt het langzamerhand heerlijk helder weer met een zonnetje. Een weekend ligt voor me waarin maar erg weinig hoeft en dat is voor het eerst in weken.
Tijd dus om lekker te rommelen in de keuken. Ik besluit om weer eens een recept uit de kast te halen dat ik al heel lang niet meer gemaakt heb, maar wat we altijd zo ontzettend lekker vonden:

http://bezighedenvantalita.blogspot.nl/2013/01/mexicaanse-bonensoep.html


Als je naar de soep kijkt, dan denk je niet dat hij lekker zal zijn, maar hij is echt heerlijk.
Eerst te voet, genietend van de zon een boodschap doen, zodat alle ingrediënten aanwezig zijn.
Nog even een kop thee en dan lekker aan de slag.
Een muziekje op de achtergrond en heel hard meezingen, de deur een klein beetje open, omdat we geen afzuigkap hebben.
Alle tijd van de wereld, dus rustig alle groentes en het vlees snijden.
Tussendoor als ik gewoon even moet wachten wat Whatsappen, even alle social media checken en als ik weer verder kan, dan ga ik weer verder.
Wat een heerlijkheid, gewoon wat rommelen in de keuken en dan ook echt iets zinvols en bruikbaars overhouden.
Dus nu staan er 3 flinke bakken dikke soep klaar. Klaar om iets aan te lengen en warm te maken als we het willen gaan eten. Nog een lekker stuk brood voor erbij regelen en dan is de avondmaaltijd compleet.


Als je het dan hebt over genieten van de kleine dingen... daar kom je van bij en alle gespannen spieren van het werken ontspannen.
Nog een hobby waar ik energie van krijg...

Geen opmerkingen:

Een reactie posten