vrijdag 6 november 2015

Geluksmomentjes

Wat kan een mens gelukkig maken? Nou, van alles, hele kleine dingen, niet echt opvallende zaken. 
Zo was het een beetje krikkel weer deze week, dus 's ochtends de vraag of we droog op school zouden komen of niet. En ja, dat lukte, en naar huis liep ook vlekkeloos. Nou ja, misschien eerder druppelloos.
Of deze: we waren in Den Helder, dus natuurlijk even aan zee. De mooie, heerlijk ruime zee foto's wilden nog niet zo lukken. Maar toen ging ik inzoomen op de kleine, mooie dingen en dat werden zomaar hele toffe foto's.


We sliepen daar weer in het hotelletje waar we nu al vaker geslapen hebben, omdat het een fijne plek is. En 's ochtends wordt daar altijd een mandje met een heerlijk ontbijtje voor de deur gezet. Dan zitten we daar samen heerlijk kneuterig van een ontbijtje te genieten.
Voor we weer naar huis gingen op verjaardagsvisite en daar horen we dat er een booreiland in de haven ligt. Dus we gaan even kijken. Naar dit anders onbereikbare fenomeen. Een enorm gevaarte in de haven, maar op zee een klein vlekje denk ik.


Dan is de vakantie afgelopen en dat valt toch altijd even tegen. Gelukkig heb ik een fijn klasje. Dat maakt het iets minder erg.
Nog zo'n fijn momentje is dan, als je thuiskomt en je kan een heel makkelijk, maar erg lekker recept maken voor het avondeten. Vorige week kwam ik het tegen op Pinterest.
Twee pangasiusfiletjes in een ingevette ovenschaal leggen. Een bult gesneden tomaten er overheen. En dan een sausje van geraspte geitenkaas (150 gr), 2 eetlepels mosterd en 100 ml soja kookroom light en peper en zout even mengen. En dan met sausje erover 25 minuten in de oven. Echt, heerlijk.
En dan is het donderdagavond en heb ik weekend en weet ik dat ik morgen een lekker dagje heb waarop maar weinig hoeft. Zo lekker, dat vooruitzicht. 
Zo maar wat geluksmomentjes van deze week...

Geen opmerkingen:

Een reactie posten